Regulamentul ATP Moldova
Articolul 1- Scopul
Prezentul Regulament are ca scop stabilirea modalităţilor de aplicare a unor dispoziţii ale Statutului Asociaţiei Traducătorilor Profesionişti din Moldova.
Articolul 2 – Acordarea statutului de membru
Pentru obținerea statutului de membru al Asociaţiei persoana înaintează o cerere Consiliului de Conducere, susține interviul (testul) de calificare în modul stabilit de Comisia de Atestare şi achită o taxă de înregistrare în modul stabilit de către Adunarea Generala a Asociaţiei.
Membru al Asociaţiei se consideră persoana, a cărei cerere a fost aprobata de către Consiliul de Conducere, a trecut interviul Comisiei de Atestare, și/sau a susţinut testul de calificare şi a fost introdusă în registrul membrilor Asociaţiei.
Articolul 3 – Taxe și Servicii
Pentru Serviciile acordate de către Asociaţie membrilor săi (certificate, recomandări, etc.) aceștia achită o taxă stabilită de Consiliul de Conducere.
Articolul 4 - Retragerea statutului de membru
Fiecare membru al Asociaţiei dispune de dreptul de a se retrage din Asociaţie în orişice moment. Retragerea din membrii Asociaţiei se va face în scris printr-o cerere adresată Consiliului de Conducere al Asociaţiei.
Retragerea statutului de membru al Asociaţiei se face în baza prevederilor Statutului şi se aprobă de către Consiliul de Conducere.
Retragerea statutului de membru poate avea loc şi ca rezultat al unor circumstanţe neprevăzute.(deces, circumstanțe speciale etc.)
Articolul 5 - Prezidarea întrunirilor organelor de conducere
Întrunirile Asociaţiei se desfăşoară sub conducerea Preşedintelui Asociaţiei.
Vicepreşedintele Asociaţiei înlocuieşte preşedintele în cazul absenţei sau incapacităţii de exercițiu al acestuia.
În cazul în care nici vicepreşedintele Asociaţiei nu este în stare să prezideze şedinţa Adunării Generale, se alege dintre membrii acesteia o persoană responsabilă cu drept de desfășurare a Adunării și a alegerilor.
Articolul 6 - Înregistrarea candidaţilor
Înainte de alegeri persoana responsabilă de desfășurarea alegerilor va înregistra propunerile candidaţilor, mai întâi la funcţia de membrii ai Consiliului de Conducere si apoi a Consiliului de Supraveghere cât şi la funcţia de preşedinte al Asociaţiei. Candidaturile vor fi propuse doar de membrii Asociaţiei cu drept de vot.
Articolul 7 - Afişarea numelor candidaţilor
După terminarea înregistrării candidaturilor la funcţiile indicate persoana responsabilă de desfășurarea alegerilor face cunoscută lista candidaţilor.
Articolul 8 – Verificarea și validarea voturilor
Președintele Adunării, asistat de secretarul Adunării, înregistrează numărul de voturi acordate pentru fiecare candidatură. Persoanele alese în funcție sunt considerate cele care au obținut un număr major de voturi exprimate prin vot deschis.
Articolul 11- Activitatea Consiliului de Conducere
Consiliul de Conducere elaborează strategia și planul de acțiuni al Asociaţiei.
Consiliul de Conducere elaborează un Plan de Acţiuni general pentru mandatul de trei ani și un plan de acțiuni anual, cu specificarea principalelor activităţi şi a perioadelor de realizare a acestora, şi indică persoanele responsabile de îndeplinirea acestora. Strategia și planul de acțiuni se expediază membrilor Asociației pentru luare de cunoștință și comentarii.
Consiliul de Conducere este responsabil de crearea şi funcţionarea eficienta a Comisiei de Atestare.
Consiliul de Conducere desemnează Ofiţerul de Presă al Asociaţiei.
Consiliul de Conducere angajează prin contract Secretara Asociaţiei.
Consiliul de Conducere desemnează dintre membrii Asociaţie, trezorierul asociaţiei și stabilește modalitatea de gestionare a resurselor Asociaţiei.
Consiliul de Conducere se întruneşte în funcţie de necesitate, nu mai rar de cel puţin odată în două luni.
În baza Articolului 20 din Statut Consiliul de Conducere stabilește o serie de mențiuni pentru membrii Consiliului de Conducere, printre care reducerea mărimii cotizației de membru și acordarea unor onorarii pentru activități speciale.
Consiliului de Conducere ia și alte decizii de motivare a membrilor ATP Moldova, printre care conferirea statutului de Membru de Onoare al ATP Moldova și acordarea anumitor mențiuni (scutirea, sau reducerea plății cotizației,acordarea unor onorarii, etc.) (Amendament introdus la Adunarea Generală din data de 09 februarie 2019)
Articolul 12 - Darea de seama
Consiliul de Conducere prezintă o dare de seamă privind activitatea sa pe parcursul perioadei pentru care a fost ales. Aceasta poate fi în forma de un raport anual, şi poate fi prezentat la Adunarea Generală de sfârşit de an/mandat.
Articolul 13- Preşedintele
Preşedintele Asociaţiei este persoana care reprezintă Asociaţia şi poartă responsabilitate primordială pentru buna funcționare a acesteia. Președintele ATP Moldova se alege (alegerea se confirmă) de întreaga Adunare Generală. (Amendament introdus la Adunarea Generală din data de 09 februarie 2019).
Preşedintele are următoarele funcţii:
Articolul 14 - Vicepreşedintele
Vicepreşedintele Consiliului de Conducere înlocuiește Preşedintele Asociaţiei în cazul absenţei sau incapacităţii acestuia de a-şi exercita funcţiile, preluând toate împuternicirile şi responsabilităţile acestuia în perioada dată.
Vicepreşedintele Consiliului de Conducere se alege dintre membrii Consiliului de Conducere de către membrii acestuia.
Articolul 15 - Factorii de decizie
Factori de decizie se consideră persoanele membri ai organelor de Conducere a Asociaţiei. Membrii organelor de Conducere ale Asociaţiei nu vor avea dreptul să abuzeze de numele asociaţiei în folos propriu.
Articolul 16 - Documentele
Asociaţia va menţine o arhivă, în care va include următoarele documente:
Articolul 17 - Evidenţa financiară
Asociaţia va menţine următoarele documente:
Articolul 18 - Controlul din exterior
Operaţiile financiare ale Asociaţiei pot fi verificate de organisme din exteriorul Asociaţiei, în conformitate cu legislația în vigoare.
Controlul din exterior poate fi efectuat în conformitate cu legislația în vigoare de o instituţie de audit independentă.
Controlorul din exterior va avea acces la toate documentele financiare. El va dispune, de asemenea, de dreptul de a cere de la Consiliul de Conducere orişice alte documente necesare pentru îndeplinirea misiunii sale.
Instituţia ce efectuează controlului din exterior va elabora un raport, care va fi prezentat Consiliului de Conducere.
Articolul 19 - Utilizarea fondurilor Asociaţiei
Fondurile Asociaţiei se utilizează în exclusivitate pentru activităţile specificate În Planul de Acţiuni al Asociaţiei sau alte activităţi, la decizia Adunării Generale.
Articolul 20 - Aprobarea
Prezentul Regulament se aprobă cu votul afirmativ exprimat de 2/3 din membrii prezenţi la Adunarea Generală.
Articolul 21 - Intrarea în vigoare
Prezentul Regulament intră în vigoare începând cu data aprobării acestuia de către Adunarea Generală. (Aprobat integral de Adunarea Generală din data de 09.02.2019.)